2015/05/04

Zein da Enkarterriko zure txokorik politena?

       Hona hemen "Zein da Enkarterriko zure txokorik gogokoena?" argazki lehiaketan parte hartu duten lagunen argazkiak eta azalpenak. Orotara, 10 argazki jaso ditugu Enkarterriko toki guztietatik: paisaiak, txoko magikoak, natura, ondare historiko-artistikoak, etab. Orain, txokorik politena zein den  erabakitzeko unea heldu da eta zuk erabaki hori hartzeko parte izan zaitezke.  Ikusi argazkiak eta eman zure bozka beheko aldean agertzen den loturan. Gainera, zure bozka emanez gero, KORRIKA materialaren zozketan parte hartuko duzu.

Bozkatu


1. Eretza 
        Eretzako tontorreraino igotzea dudarik gabe neketsua da, izan ere Enkarterrin mendi gutxi daude Eretza baino altuagoak. Hala ere, tontorretik ikusten den paisaia izugarrizkoa da; besteak beste, Gorbeia, Anboto, Garobel edo Ordunte mendikateek inguratzen gaituzte. Gainera ia Enkarterriko bailar guztiak ez ezik, Bilbo Handia eta itsasoa ere gure oinetara daude.



2. Karrantzako patroia
     
       Niretzat batik bat berezia den Karrantzako Buen Sucesoko Amabirjinari hurrengo hitzak eskenei nahi dizkiot.

        Bera dugu Karrantza Haranako patroia eta aipatzeko da bere egun handia irailaren 18an ospatzen dela, uda pasatu eta gero. Berari dagokion baseleizatik ikus ditzakegu araneko ikusmen zoragarriak, zoratzeko modukuak.
 
        Egun berezi eta eder bat igaro nahi baduzu, nahiz eta herrikoa ez izan, ezin dezakezu ahaztu neretzako den egun hunkigarri hori.



3. Sodupeko jolas-parkea
        Hau da nire txoko politena. Sodupen dago. Nahiz eta duela hamar urte edo gehiago han egon, jende gutxik erabiltzen du, zertarako balio duen ez daki eta.
         
       Bai ariketa fisiko egiteko bai jolasteko balio izaten du , eta gainera, umeek ez ezik , gazteek eta helduek ere erabil dezakete.



4. Turtziozeko Aguera ibaia

        Nire Enkarterriko txokorik gogokoena nire herrian dago eta ibai eder bat da, Agüera izenekoa. Ibaiaren ondoan, zuhaitz altuak eta sendoak daude eta gainera, basoaren itxura dauka. Oso toki lasaia da ibiltzeko. Handik pasatzen zaretenean, bakarrik entzuten da ura eta txorien kantuak.

        Horrez gainera, aisaldirako gune bat dago arnas bat hartzeko eta zerbait jateko. Beraz, picnic edo barbakoa bat egin ahal da.




5. Balmasedako erreka

Hau da nire lekua. Ez dakit nola deitzen den, ezaguna ez delako. Garbearako bidean , Santo Domingotik , beste bide bat dago eta Pandozalesera ateratzen da. Inguruan haritzak eta lizarrak daude. Bidea ez da luzea , ordu bat behar izaten da buelta emateko. Niretzat oso polita da . Nire etxetik hurbil daukat eta nire burua esnatu edo lasaitu nahi izaten dudanean hara joaten naiz.




  6. Meatzarien lurraldea

        Nire txokorik gogokoena Sopuertan dagoen Catalinako meategia da. Aspaldian jende askok hantxe lan egiten zuen. Meategitik pixka bat gorago, meatzariek jantoki batean jaten zuten; gaur egun, ordea, jantoki hori aterpetxe bat da. Txikitatik meategia ikusi nahi nuen. Jendeak esaten zuen katalinako meategia oso polita zela, horrexegatik joan nintzen.
 
        Meategira joaten naizen bakoitzean, bide berdetik joaten naiz, horrela alde batetik paisaia naturala ikusten dut eta bestetik, meategiaren hondareak ikusten ditut. Nire ustez, leku paregabea da, eta gainera baretasuna transmititzen du.
 
        Gaur egun, Katalinako meategia ondare historiko-artistikoa da. Beraz, etor zaitezte Sopuertara, ez zarete damutuko!



7. Ubietamendi

       Enkarterriko nire txokorik gogokoena mendi gailur bat da.
Handik ikuspegi ederrak dira eta lekua polita da amets gozoak edukitzeko.

       Sorginak magia bidaltzen dizu eta hegazkinari begira edonora bidaia zaitezke.


       Loizaga dorreari begira Erdi Aroko garaietara murgildu ahal zara.
Mendiei, haranei, itsasoari, zeruari,... begira; bidaiatzen jarraitu dezakezu.

       Jendeak esan arren bidaiatzea garestia dela, nik "Ubieta" menditik bidaia asko egin ditut dohainik.

       Amets egin nahi baduzu, mendira igo beharko duzu!


 8. Karrantzako Harana

        Argazki honetatik Karrantza-ko haran guztia, Bizkaiko zabalenena, ikusten da. Argazki hau “Suceso” menditik aterata dago. Nabariena, bere ehun urtetik gorako haritzekin eta bere bertoko faunarekin,  bere paisaia naturalaren edertasuna da. Asko gustatzen zait Karrantza. Leku ideala da naturarekin konektatzeko eta aire garbia arnasteko.


  9. Araneko ahoa

    Haraneko ahoaren auzoa da (Sopuertako Arenaon).

    Hemen bizi naiz eta egunero buelta bat ematen dut ingurutik. Arenaoko zubi berriak auzoa aldatu du, orain politagoa baita. Leku honetan, larunbatero eta igandero, jende pilo bat etortzen da paseatzera; Orduan, nire auzoan egun horietan ez dago lekurik. Horregatik etortzen da jendea, oso gustatzen zaio eta.




10. Iratxoen etxea

     Sopuertako haritz baso batean etxe bat dago. Etxe hau galduta dago zuhaitzen artean. Inor ez da bizi eta han egoten naizen guztietan iratxo bat agertuko dela  pentsatzen dut.Leku lasaia da eta  batzuetan orkatzak ikus daitezke.




 

No comments: